Jumaat, 15 April 2011

Ubat hiv/aids - Penawar Herba Asli

Bismillah Hirahman Nirahim.......................
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang)

As-Salamu'alaikum wa-Rahmatullah hi-taala Wabarokatuh.

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah SWT Penguasa Sekelian Alam. Selawat dan Salam bagi Junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w. serta keluarganya. Terlebih dahulu kami menyusun sepuluh jari memohon maaf kerana mengganggu masa saudara untuk membaca blog kami yang tidak sebaik mana-mana blog yang pernah saudara lawati sebelum ini.

Ruangan ini kami adakan bukanlah semata-mata tujuan perniagaan, hanya sekadar satu ruang dan peluang untuk kami menemui saudara-saudara kami yang masih mencari-cari satu penawar atau ubat kepada satu wabak yang sangat merbahaya masa kini. Kami sentiasa bersedia untuk membantu saudara-saudara yang memerlukan bantuan perubatan yang sangat berkesan secara semulajadi tanpa pengaruh dadah atau kimia.Kami akan berkongsi pengalaman dan pengentahuan sebagai pengamal perubatan tradisional diera dunia moden kini, insya-Allah.

Kami telah menemui satu kaedah rawatan yang sangat mudah, murah dan berkesan. Sehingga kini ramai pelanggan kami yang telah berjaya mengubah nasib mereka dan bersedia berkongsi pengalamannya pula dengan pembaca sekalian, insya-Allah.

Ubat atau penawar yang kami maksudkan adalah campuran herba tempatan, timur tengah dan dari negara China. 100% asli tanpa bahan pengawet, pewarna, perasa tiruan, tanpa dadah atau bahan kimia. Tidak mempunyai kesan sampingan langsung, alahan atau panas. Amat sesuai untuk semua golongan. Ianya sangat senang diambil, tersedia dalam kapsul, hanya telan ikut dos yang telah ditetapkan.

kepada keluarga, teman, tetangga dan ahli masyarakat;

Hentikan sikap diskriminasi terhadap penghidap atau pembawa virus hiv/aids tersebut. Mereka tidak minta menjadi mangsa, sedangkan ada yang tidak sengaja dijangkiti. Mungkin hanya dengan sedikit kecuaian diri sendiri dan orang lain juga telah menyebabkan musibah ini menimpa. Kini masih ada ruang dan peluang untuk membaiki kehidupan yang sedikit mengalami kepincangan tersebut.  Sertailah kami, insya-Allah kami bersedia membantu dengan sedaya-upaya yang termampu. Rebutlah peluang dan gunakan sebaik mungkin masa yang ada sedikit ini untuk bertaubat, berubat, beramal dan jalani kehidupan bahagia dalam keluarga dan masyarakat. Sudah ramai pelanggan kami yang mendapat peluang beribadat dengan sempurna dan melupakan kisah silam mereka.Malahan dapat hidup lebih lama dari apa yang dijangkakan, Alhamdulillah.

adapun;

Antara gejala hiv atau permulaan kepada aids seperti demam dan batuk yang tidak menentu dan beranjangan, selera makan menurun, susut berat badan , sakit urat-saraf, cirit-birit, ulser dalam mulut dan berbagai-bagai mengikut nasib sesaorang. Kami juga pernah merawat mereka yang menghadapi komplikasi paru-paru, jantung, hati, ginjal, pundi kencing dan berbagai lagi masalah kesihatan berpunca dari penularan virus hiv tersebut (kesan daripada kelemahan antibodi atau dayatahan badan).

Sebenarnya:

Penghidap Hiv/aids akan mengalami sel mati, ini bolih dilihat pada kulit badan sesaorang. Kulitnya kelihatan kering berbekas bila diguris atau digaru. Kebiasaannya kulit yang normal adalah basah atau nampak berair atau berpuluh.Kebanyakan penghidap hiv yang agak lama akan mengalami susut badan, ini sebahagian besarnya disebabkan banyak sel atau tisu-tisu orgam dalaman yang mati dan ada juga yang disebabkan selera makan merosok dan sterss.Pada peringkat kritikan atau pada tahap aids pesakit akan mengalami reput tisu dan banyak tisu yang mati atau rosak.Tisu mati tadi akan mengeluarkan bau dan dapat dihidu oleh orang lain, kadang-kala boleh menimbulkan rasa jijik dikalangan mereka yang membantu atau merawat pesakit.

Tisu yang rosak tadi perlu digantikan dengan kadar segera bagi memastikan pesakit hiv/aids tadi kembali kepada keadaan asal sebelum diserang virus hiv. Bila berlaku penggantian sel baru kita akan dapat melihat atau merasainya sendiri kulit yang basah, lembut, licin dan berair, ini menunjukkan keadaan antibodi kita sudah kuat dan berupaya melawan penyakit, insya-Allah.

Pesakit Hiv/aids memerlukan penawar yang bertindak secara menyeluruh atau serentak sebab dalam masa yang sama virus hiv akan menyerang secara menyeluruh dan akan menjejaskan sistem badan secara serentak.Memang benarlah kalau dikatakan antibiotik atau vaksin dizaman moden ini bagi menyembuhkan pesakit hiv/aids. Apa yang terdapat dipasaran, klinik maupun hospital hanyalah digunakan secara khusus sahaja bagi penyakit-penyakit tertentu sahaja bukannya secara serentak. Mangsa hiv akan berhadapan dengan semua jenis penyakit yang ada dimuka bumi ini, tidak terkecuali hanya masa yang akan menentukan bila penyakit-penyakit akan datang menyerang. Bayangkan berapa banyak vaksin yang kita perlukan bagi melindungi sesaorang penghidap hiv, memang tak mampu kalau kita fikirkan secara moden.

Bagi tujuan diatas kita mesti kembali kejalan Allah, memahami kejadianNya, kekuasaanNya, kasih-sayangNya dan RahmatNya. Dengan pendekatan Ugama Islam sahajalah, insya-Allah kita akan dapat mengatasi segala musibah yang sangat menakutkan ini.Saya akan berusaha membantu saudara sedaya-upaya saya dengan menerangkan secara ringkas, semoga saudara dapat memahami maksud saya insya-Allah.

Tubuh atau jasad kita sekarang ini adah amanah Allah yang sangat bernilai, dijadikanNya dengan begitu istimewa, hebat lengkap dengan sistem yang tiada tolok bandingnya. Didalamnya sudah tersedia sistem merawat dan mengawal penyakit yang kita namakan antibodi. Antibodi akan terhasil bila tubuh kita bersih dan aktif. Semua sistem berfungsi atas arahan kita (hati). Oleh itu perelokkan hati, bersihkan jasad dan segala yang terkandung didalamnya. Dengan cara itu sahajalah kita layak memohon pertolongan Allah, insya-Allah. Bila hati dan jasad kita sudah bersih itu adalah tanda kita menunaikan amanah kita kepada Yang Maha Berkuass. Nah, sekarang ini saudara perlulah mengelakkan dari mengambil bahan-bahan kimia dan dadah yang terkandung dalam ubatan moden yang akan mengotorkan darah dan seluruh badan kita sekaligus akan menjadi hijab kepada zikrullah. ingatlah bahawa iblis suka kepada benda-benda kotor, punca kepada terhalangnya rahmat Allah.

Teruskan........................................

Bagaimana ubat ini berfungsi?

Ubat atau penawar ini bertindak mencuci darah, organ dan sistem saraf badan. Ia mengeluarkan semua bahan kotoran yang tidak diperlukan oleh badan seperti toksid, dadah, kimia, kolestrol, zat-zat yang berlebihan melalui sistem perkumuhan, samaada melalui pembuangan air besar, kencing atau berpeluh. Virus hiv akan keluar bersamanya samada masih hidup atau yang sudah mati, insya-Allah.

Apakah tanda ubat tersebut berkesan?

Dalam beberapa hari makan ubat tersebut, pengamalnya akan mengeluarkan najis berwarna lebih gelap dari biasa dan begitu lawas sehingga keluar najis cair dan berlendir tanpa sebarang rasa sakit. Reaksi ini akan berterusan sehingga semua toksid, dadah atau kimia dikeluarkan. Virus akan keluar bersamanya samaada masih hidup atau sudah mati. Penawar ini juga mengandungi antibiotik semulajadi sabagai pembunuh virus dan mengawalnya dari membiak semula.

Bintik-bintik merah akan kelihatan pada kulit badan pengamalnya untuk satu tempuh yang sementara dimana virus akan keluar dan mati melalui liang roma apabila kita berpeluh. Aktiviti riadah seperti bersukan atau bekerja amatlah penting dalam proses penyembuhan kerana virus tersebut yang keluar ,melalui peluh akan mati bila terdedah kepada udara dan cahaya. Penawar ini akan memberi tenaga untuk pengamalnya beriadah, bekerja seperti biasa tanpa rasa mengantuk, malas atau tidak bermaya. Malah lebih bertenaga dari biasa atau sebelumnya, insya-Allah.

Segala riaksi diatas adalah berdasarkan kepada pengalaman yang pernah dilalui oleh setiap pengamal ubat atau penawar tersebut. Kebanyakannya tenaga akan pulih selepas sebulan mengambil ubat tersebut, malah ada yang lebih cepat lagi. Segalanya bergantung kepada jumlah virus, juga masa virus tersebut bertapak dalam badan sesaorang itu. Semakin banyak atau sudah lama virus berada dalam badan dan menyelinap keseluruh badan, semakin lama masa yang diperlukan untuk menyah-keluarkannya.

Secara puratanya setiap individu mengambil masa lebih kurang 30 hari, ada yang cepat dan ada yang lambat akan mengalami perubahan pada dirinya. Berdasarkan pengalaman itulah maka kami tetapkan setiap tempahan mestilah dalam bentuk pakej atau untuk sekurang-kurangnya 30 hari (satu fasa) rawatan.

Testimoni:


Kes pertama:

10 tahun pembawa virus hiv, suntik dadah dan langgan pelacur. Kena a.i.d.s. tahun 2000, makan ubat selama 5 tahun, sembuh dan hidup normal. Terus makan ubat hingga tahun 2006. Mati tahun 2008 akibat kencing manis.

Kes kedua:

5 tahun pembawa virus hiv, suntik dadah. Kena a.i.d.s pada 2004. Sembuh dalam masa 12 bulan. Ambil dadah kembali dan mati overdos pada tahun 2007.

Kes ketiga:

Tidak diketahui bila jadi pembawa virus hiv, suntik dadah. Kena a.i.d.s pada tahun 2008. makan ubat, sembuh tapi belum buat pemeriksaan doktor, berhenti ubat dan ambil dadah semula. Mati tahun 2009.

Kes keempat:

Kena jangkitan virus hiv, terus kena a.i.d.s dan sakit yang kuat pada tahun 2009. Seluruh tubuh jadi gatal, kudis yang cukup busuk dan doktor mengesahkan tidak akan sembuh. Penyakitnya boleh bertahan dengan suntikan yang menelan kos hampir RM 800.00 sebulan. Makan ubat kami sebulan lebih, terus sembuh. Ini adalah kerana virus hiv belum sempat menyelinap keseluruh tubuh pesakit. Doktor mengesahkan Hiv Negatif. Sudah berkahwin dan dapat seorang cahaya mata.

Kes kelima dan seterusnya:

Secara keseluruhan hampir sembuh dan ada yang sudah sembuh tapi masih mengamalkan penawar tersebut bagi tujuan mengeluarkan semua virus hiv dalam badan. Insya-Allah mereka semua ada peluang yang amat cerah untuk sembuh.

Kini telah ramai yang dah jadi negatif atau bebas dari virus hiv, Alhamdulillah.

Bila idea ini timbul?

Pada mulanya kami simpan formula ini, tidak ada langsung hasrat untuk meneruskannya. Kalau dulu kami berusaha menghasilkan untuk abang kami (kes pertama) tapi bila dia tiada kami rasa tidak perlu lagi penawar tersebut.

Tetapi bila adik ipar kami (kes keempat) kena aids kami terpaksa merawatnya kerana kami tidak mampu untuk meneruskan rawatanya dikelinik swasta yang hanya boleh bertahan sahaja. Kami mulakan semula formula tersebut dan kami dapati ianya sangat berkesan.

Bermula dari situlah maka kami berhasrat membantu orang lain pula. Rata-rata kami bertanya khabar dan mencari pembawa virus hiv atau penghidap aids untuk membantu memberi penawar padanya namun kami gagal. Akhirnya timbul ideal untuk membina laman yang tidak sepertinya ini.

Kami pernah menerbitnya sebelum ini dan berjaya menemui ramai pembawa virus hiv dan penghidap a.i.d.s. Mereka telah menjadi pelanggan dan masih mengamalkan penawar tersebut, rata-rata mereka yang kami menghubunginya mengatakan rasa gembira dan puas hati mereka terhadap penawar tersebut.

Kami rasa ini adalah satu cara mendekati Allah swt dimana setiap pengamalnya mestilah memohon dariNya kerana Dialah yang menentukan segalanya. Kami temui penawar ini pun dengan izinNya, tanpa izin dan rahmatNya mana mungkin sesuatu yang kita hajati akan tercapai. Kami khaskan penawar ini untuk saudara Islam sahaja kerana dariNya kita datang dan kepadaNyalah kita kembali. Insya-Allah, yakinlah bahawa usaha yang betul dan bersungguh-sungguh serta doa yang ikhlas sahajalah yang dapat membantu kita semua mengubah nasib malang yang kita lalui ini.

Kini ada beberapa individu dari pelanggan kami yang berminat untuk berkongsi pengalaman dengan saudara dalam usaha membantu menyelesaikan masaalah hiv/aids ini. Jangan malu hubungi kami segera, rahsia anda adalah rahsia kami jua. Kami tahu tahap keyakinan sesaorang sangat rendah terhadap ubat ini kerana rata-rata menyatakan tiada ubat untuk penyakit ini. Sebenarnya ada, sabda Rasulullah saw: "TIADA PENYAKIT YANG TIADA UBAT, KECUALI MATI". Kenapa kita harus mati sebelum tiba ajal? Berusahalah sekuat mungkin. Yakinlah kami tidak main-main dalam perkara begini.

Kami tahu ada sesetengah penyangak yang mengambil kesempatan diatas penderitaan orang lain, menambah lagi derita. Ada juga yang telah mengambil berbagai-bagai ubat tapi tidak berhasil, tidak kurang juga yang makan ubat doktor pakar, badan jadi semakin lemah. Kalau dihospital kerajaan ubat penahan atau memerlahankan pembiakan virus tu memang ada. Risikonya pesakit akan lemah badan, tidak selera makan dan badan terasa panas serta kehitaman, walau bagaimanapun ianya percuma. Ubat kami tawarkan berbayar, tapi murah je. Kami hanya ingin membantu, matlamat kami hanya satu, saudara dapat solat dengan sempurna dan meneruskan khidmat untuk keluarga, ugama, bangsa dan negara.

Saudara, jangan takut atau ragu-ragu untuk mencuba sesuatu yang baru. Inilah takdir saudara, dipertemukan kita diruangan ini. Berhubunglah dengan kami bagi mendapatkan maklumat yang lebih jelas lagi. Insya-Allah kami sedia membantu saudara seadanya. Amin.

Dibawah ini kami gariskan secara ringkas sebagai panduan asas nama, aturan makan dan harga penawar atau ubat hiv/aids tersebut:

Nama dan Kegunaannya:

NDC-M (lelaki)
        
Menguatkan Antibodi Melawan Virus Hiv/aids, Melawan Ketagihan Dadah dan Menghilangkan Stres.

NDC-F (perempuan)
     
Menguatkan Antibodi Melawan Virus Hiv/aids, Melawan Ketagihan dadah dan Menghilangkan Stres.

NDC-A

Antibiotik dan Antiseptik Semulajadi.

Aturan Makan:

NDC-M atau NDC-F mestilah diambil bersama-sama NDC-A, masing-masing 2 biji 3x sehari. Dimakan sebelum atau selepas makan sarapan, mana yang perlu.

Harga Ubat/Penawar Diatas:

Harga bagi setiap jenis ubat diatas yang mengandungi 30 bij kapsul bagi setiap botol berharga RM45.00 (Semenanjung Malaysia) dan RM49.00 (Sabah & Sarawak).

Setiap pelanggan adalah disyaratkan mendapatkannya dalam bentuk pakej. Satu pakej mengandungi 12 botol penawar terdiri dari 2 jenis penawar mengikut pilihan. Harga bagi satu pakej ialah RM540.00 (Semenanjung Malaysia) dan RM580.00 (Sabah & Sarawak).

Kos penghantaran adalah percuma.

Mengapa perlu dibeli dalam bentuk pakej?


Berdasarkan dari pengalaman saya mengubati pesakit hiv/aids didapati secara puratanya perubahan pada fizikal pesakit pasti berlaku dalam tempuh lebih kurang 30 hari. Hal ini berlaku disebabkan proses penyembuhan berlaku mengikut jadual atau peringkat-peringkat seperti berikut:

Peringkat Pertama (Minggu pertama):


Pada permulaan mengambil ubat tersebut pesakit akan mengalami sedikt perubahan dimana badan akan terasa ringan dari sebelumnya disebabkan darah mula mencair.

Peringkat Kedua (Minggu kedua):


Pada peringkat ini ubat mula bertindak membersihkan darah dengan membuang kolestrol, toksid, kimia atau dadah. Pada peringkat ini badan akan terasa lebih cergas lagi berbanding dari sebelumnya. Pesakit akan mengalami perubahan pada sistem pembuangannya dimana berak dan kencingnya menjadi lawas. Selera makan pun juga mula meningkat, insya-Allah.

Peringkat Ketiga (Minggu ketiga):


Pada peringkat ubat mula bertindak menghapuskan sedikit demi sedikit virus hiv melalui sistem perkumuhan, dimana virus akan mati atau keluar melalui najis, air kencing atau peluh. Najis bertukar warna lebih gelap dan kencing didapati lebih kotor. Virus yang keluar melalui peluh atau liang roma boleh dikesan bila keluar bintik-bintik merah seperti jerawat kemudian hilang semula. Bintik-bintik tersebut tidak memberi apa-apa kesan kepada pesakit samada gatal atau sakit. Keadaan tersebut berterusan sehingga virus yang berada dibahagian-bahagian tersebut keluar.

Peringkat Keempat (Minggu keempat):


Pada peringkat ini ubat mula merawat sistem saraf, organ, imunisasi, hormon dan sistem perkumuhan secara peringkat-peringkat. Pesakit akan merasai perubahan yang lebih ketara diperingkat ini kerana secara keselurannya sistem badan kita sedang diperbaiki dan kecekapannya telah dipertingkatkan, insya-Allah. Pada peringkat ini juga selera makan mula bertambah, berat badan mula meningkat dan pergerakan fizikal mula cergas.

Peringkat Kelima (Minggu kelima) dan seterusnya:


Pada peringkat ini ubat terus memainkan peranannya seperti diatas sehinggalah kita dapati antibodi kita telah meningkat dan berupaya melawan penyakit. Bacaan CD4 (Tahap Antibodi) akan mula meningkat dari sebelumnya, insya-Allah.

Tambahan:

Banyakkan minum air kosong atau suam, makan sayuran dan buah-buahan bagi membantu proses penghadaman.

Elakkan dari mengambil sebarang ubatan lain semasa dalam proses rawatan ini. Hanya multivitamin sahaja yang dibenarkan.

Makanlah makanan seimbang bagi membantu menstabilkan sistem imunisasi dan melancarkan proses rawatan.

Penutup:

Lebih cepat berubat adalah lebih baik sebelum virus semakin banyak membiak dan memasuki setiap ruang dalam badan kita dan teruskan merosakkan sistem saraf otak. Jangan takut mengambil produk herba kerana ianya lebih selamat berbanding ubatan moden yang diproses menggunakan dadah dan bahan kimia.

Hubungi kami segera sebelum terlambat. Kami sentiasa memantau perkembangan setiap pengamal ubat yang kami tawarkan kepada saudara. Insya-Allah kami sedia mendengar masaalah dan sedia membantu saudara. jangan lupa ada orang lain lagi yang juga bersedia membantu anda diluar sana, mungkin beliau berada hampir dengan saudara.

Kami tahu terlalu sukar untuk meyakinkan sesaorang, sehinggalah individu itu sendiri mengamalkannya. Kami tidak menjanjikan selebih dari apa yang termampu kami sediakan. Apa yang lebih baik dari apa yang kita usahakan adalah kurniaan Allah swt. Kita berusaha, Allah jualah Yang Maha Penyembuh. Amin.

Untuk Keterangan Lanjut Hubungi Tuan Mohd: 013-9157619 atau Datang Sendiri Berjumpa dan mendapatkan ubat tersebut. Kami mengalu-alukan kedatangan anda ke tempat kami. 

'Ya Allah ampunilah sahabatku ini, lepaskalah ia dari musibah ini, sembuhkan penyakitnya, sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Penyembuh dan kau berkatilah penawar yang kami usahakan ini. Amin, Ya Robbul-Alami".

Yakinlah bahawa pelanggan saya tetap berada dalam setiap doa saya, insya-Allah.



Bersamalah kita perangi penularan virus hiv/aids.

Merdekakan diri, keluarga dan sahabat dari belenggu hiv/aids.

Terima Kasih diatas sokongan saudara sekelian.

********************************************************************************
Kini telah ramai yang mendapat keputusan ujian NEGATIF (-ve), tetapi kami belum mendapat kerjasama untuk dipamerkan disini, harap maklum. Cuma kami berjaya mendapatkan keputusan bagi penyakit HEPATITIS B sahaja seperti dibawah:





Sekian. Terima Kasih. Wassalam.

10 ulasan:

  1. Salam.. Boleh tak sy cuba ubat ni klau sy dh mulakan ubat hospital?

    BalasPadam
  2. Bagaimana nak dapatkan ubat ni? Saya ada kawan yang menghidap penyakit ini..mungkin dapat tolong beliau.

    BalasPadam
  3. AKHIR HEPATITIS TELAH AKHIRNYA DATANG: Sister saya yang disahkan menghidap hepatitis dua tahun lalu mendapat sembuh dan disahkan negatif bulan lalu selepas mengambil rawatan herba doktor Iyabiye untuk 3 minggu. Menghubunginya untuk mendapatkan bantuan jika anda seorang pesakit hepatitis melalui iyabiyehealinghome@gmail.com atau Tel: +2348072229413

    BalasPadam
  4. sesungguhnya saya sangat gembira untuk hidup saya; Nama saya Vargas cynthia maye, saya
    tidak pernah terfikir bahawa saya akan hidup di bumi sebelum tahun tamat. Saya telah menghidap penyakit berbahaya (HIV) untuk 5 tahun yang lalu sekarang; Saya telah
    membelanjakan wang yang banyak untuk pergi dari satu tempat yang lain, dari gereja-gereja

    untuk gereja-gereja, hospital telah kediaman saya setiap hari. cek berterusan sehingga menjadi hobi saya tidak sehingga Bulan lepas, saya telah mencari melalui internet, saya melihat bukti bagaimana DR. Ben membantu seseorang dalam menyembuhkan penyakit HIV beliau, cepat saya disalin e-mel beliau yang (drbenharbalhome@gmail.com) .Saya bercakap dengan dia, dia bertanya kepada saya untuk melakukan beberapa perkara tertentu yang saya lakukan, dia memberitahu saya bahawa dia akan menyediakan herba kepada saya, yang beliau lakukan, maka dia meminta saya pergi untuk pemeriksaan perubatan selepas beberapa hari selepas menggunakan penawar herba, saya bebas daripada penyakit ini boleh membawa maut, dia hanya meminta saya untuk hantar kesaksian melalui seluruh dunia, dengan setia am melakukannya sekarang, saudara-saudara sila, dia hebat, saya berhutang dalam hidup saya. jika anda menghadapi masalah yang sama hanya e-mel dia di (drbenharbalhome@gmail.com) atau hanya WhatsApp dia di: + 22893464014.He juga boleh menyembuhkan penyakit seperti Kanser, Diabeties, Herpes. Lain-lain Anda boleh menghubungi saya di email: vargascynthiamaye1995@gmail.com

    BalasPadam
  5. Setelah 2 minggu saya mengamalkan ubat ndcm setakat ini alhamdulillah fikiran tenang badan ringan selera makan bertambah.najis hitam dan mengeluarkan ketulan atau gumpalan lendir tidak berwarna.mudah hendak beribadat atau solat.niat saya mahu berhenti hisap dadah jenis ice dan mahu hidup seperti insan yg disayangi olehNya.

    BalasPadam
  6. Tolong bg cara detail nk cntct utk beli ubat nie dan tmpt dkt mna...

    BalasPadam
  7. Macam mana nak order ubat ndc-m & ndc-a?

    BalasPadam
  8. hubungi saya untuk perkembangan terkini penawar hiv. boleh tonton sidang media di astroawani. hubungi no saya 0139157619 atau puan karna 0148301619

    BalasPadam